ترجمه درس 1 عربی نهم

سال تحصیلی جدید شروع می شود . دانش آموزان پسر و دانش آموزان دختر با خوشحالی به مدرسه می روند . آن ها کیف هایشان را حمل می کنند . خیابان ها پر از پسران و دختران است . فصل درس خواندن و خواندن و نوشتن و فصل دوستی بین دانش آموزان شروع می شود .

 

ترجمه شعر درس 1 عربی نهم

با نام خدا سخنم را آغاز می کنم / پروردگارم را به هنگام برخاستن خود یاد می کنم

با نام خدا درس هایم را آغاز می کنم / پروردگارم را هنگام نشستنم یاد می کنم

کتابم را نام خدا می خوانم / از پروردگارم ، حل مشکلاتم را درخواست می کنم

مکتب ما روشنایی و زندگی است / در آن دعاست ، در آن نماز است

در آن دانش هاست ، در آن کمال است / در آن گنج هاست ، در آن زیبایی است

دانشمندان از آن فارغ التحصیل می شوند / و حکیمان در آن تدریس می کنند

با نام خداوند کارهایم را شروع می کنم / پس نام معبودم ، شادی مرا زیاد کرد

 

محمد مهدی شاکری

کلاس 904

دبیرستان شاهد آل یاسین

( شهید قاجاریان )