بهترین رنگ‌ها: برخی از مردم گمان می‌کنند که رنگ‌ها تنها برای رنگ آمیزی یا نقاشی کردن یا تزیین هستند. ولی آیا روزی از خودمان پرسیده‌ایم: «آیا درمان بیماری‌ها با رنگ ممکن است؟ تأثیر رنگ‌های مختلف چیست؟برخی از دانشمندان بر این باورند که رنگ‌ها بر ما تأثیر دارند. قطعاً محبوب‌ترین رنگ‌ها برای چشم، رنگ طبیعی‌ای است که شب و روز در پیرامون خودمان می‌بینیم که عبارتند از: رنگ سبز و رنگ آبی آسمانی سپس رنگ زرد. مانند رنگ بعضی برگ‌های پاییزی. اما رنگ سرخ، وقتی به آن نگاه می‌کنیم احساس خستگی می‌کنیم، برای این که اعصاب را تحریک می‌کند. در نتیجه قانون راهنمایی و رانندگی در جاهایی که نیاز به توجه دارد، مانند علامت‌های راهنمایی و رانندگی آن را به کار می‌گیرند؛ اما اتاق‌های خواب بهتر است که در آن رنگ‌های آرام بخش اعصاب مثل رنگ بنفش به کار گرفته شود.

ویتامین آ: از فواید ویتامین «آ» افزایش وزن کودکان است. این ویتامین برای چشم مفید است و خلبان‌ها در جنگ جهانی دوم پیش از آغاز حملات شبانه می‌خورند و این ویتامین در گیاهان و میوه‌های به رنگ زرد مانند زردآلو، هویج و پوست پرتقال موجود است

ویتامین ث: این ویتامین در شیر تازه وجود دارد، ولی در شیر خشک وجود ندارد و کودکانی که تنها آن را می‌خورند بیشتر اوقات برایشان ناتوانی ساق‌ها پیش می‌آید و این کمبود در تغذیه با خوردن آب لیمو با آب پرتقال جبران می‌شود.