ترجمه درس 7 عربی نهم

ادیسون در سن هفت سالگی بود . هنگامی که خانواده اش از پرداخت هزینه های تحصیل او ناتوان شد ، مدیر مدرسه اش او را با تندی راند و درباره او گفت : « قطعا او دانش آموزی احمق است . » پس میوه فروش شد . ولی او درس خواندن را ترک نکرد ، بلکه به کمک مادرش درس خواند . او بسیار کمکش کرد . ادیسون به خاطر حادثه یا بیماری ای که در کودکی به آن دچار شده بود ، کم شنوا بود .

ادیسون شیمی را دوست داشت . پس آزمایشگاهی کوچک در خانه اش ساخت . و پس از مدتی توانست برخی مواد شیمیایی و ابزار های علمی را بخرد . و پس از تلاش های بسیار در یکی از قطار ها مسئول شد . و توانست دستگاه چتپی بخرد و آن را در واگن کالا ها قرار داد . و در سن پانزده سالگی اش روزنامه ای هفتگی نوشت و آن را در قطار چاپ کرد .

در روزی از روز ها شیشه یکی از مواد شیمیایی در چاپخانه شکست . پس آتش سوزی رخ داد و رئیس قطار او را با تندی راند ( بیرون کرد ) .

و هنگامی که کودکی را از زیر قطار نجات داد ، پدر کودک او را در شرکت خود رئیس کرد . ادیسون شب و روز در آزمایشگاه خود مشغول بود . او اولین کسی است که آزمایشگاهی برای پژوهش های صنعتی ساخت .

ادیسون بیش از هزار اختراع مهم اختراع کرد . از جمله آن نیروی برق و چراغ برقی ( لامپ ) و دستگاه ضبط موسیقی و عکس های متحرک و دستگاه سینما و باتری خودرو است . و نیروی برق در این دوره علت اصلی پیشرفت صنایع جدید است .

قطعا کسانی که ایمان آوردند و کار های نیک انجام دادند ، قطعا ما پاداش کسی که کار های نیک انجام داد را ضایع نمی کنیم .

 

 

 

 

 

محمد مهدی شاکری

کلاس 904

دبیرستان شاهد آل یاسین

( شهید قاجاریان )